FAQ...

All Posts
<
1 2 3 ... 22 23 24
Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]

#346: FAQ... Author: ijon Post Posted: Cz lip 26, 2018 03:21 PM
    ----
1. Ok, to jak to w końcu jest z tym bieganiem w terenie trudnym? Zasadniczo przy zasadzie biegu, i w paru innych punktach jest napisane, że, nie wolno, ale z kolei strona 366:

Quote::
Modele, które chcą pokonać teren trudny biegiem lub szarżując muszą wykonać rzut K6. Wynik 1 oznacza, że model traci równowagę i przewraca się w wyniku czego traci 1 punkt ŻW bez możliwości skorzystania z Ochrony Pancerza. Wynik 2+ oznacza, że model dociera do miejsca przeznaczenia bezpiecznie.

2. Zdaje się, że od początku źle gramy, w związku z battlowym przyzwyczajeniem, że spalona szarża to połowa ruchu. Czy dobrze rozumiem, że jeśli zabrakło dystansu, to model szarżujący tak czy siak wykonuje podwójny ruch, a nie zwykły, tylko po prostu nie wchodzi do walki?

3. Przydałoby się, żeby kilka rzeczy cholernie ważnych, a które nie wiedzieć czemu są w ramkach, wyjąć z ramek i umieścić w odpowiednich działach oraz spisie treści Smile Np. Grabież, Znaczniki Kosztowności, Przygotowanie Terenu (wewnątrz murów/poza), Misja Ratunkowa, czy przede wszystkim "Zakończenie rozgrywki" ze strony 406. Odkrywam nowe, ciekawe opcje, od czasu jak zauważyłem, że w szarych ramkach jest nie tylko fluff, ale i ważne informacje O_o Zostawmy ramki dla fluffu, jak już wspominałem - szanuję, ile roboty zostało w to włożone, ale gra ma takie multum zasad, że fajnie by było je sprawnie oddzielić Smile Tak czy siak pozwoliłem sobie podzielić PDFa na krótkie rozdziały, żeby móc mieć naraz otwarte np. Zasady Specjalne i Bronie Dystansowe, a nie skakać tam i z powrotem...

4. Poza Murami: Skrzynia Skarbów. Tu już kolega pytał w czasie bitwy, jak zinterpretować sytuację, dzięki za szybka odpowiedź, ale powstaje dodatkowe pytanie: Otóż znalazłem skarb, skierowałem sie w stronę swojej strefy rozstawienia, wszystko pod kontrolą i w turze, jak miałem z nim wybiec, to... się rozbiłem na pierwszym teście Smile Ok, uznaliśmy, że przeciwnik wygrał, bo mnie rozbił, ale czy GDYBY mój krasnolud ze znacznikiem kosztowności w ramach ucieczki, wynikającej z rozbicia wbiegł w moją strefę rozstawienia, spełniając w ten sposób warunek zwycięstwa? Smile Nie wbiegł, bo rzuciłem na dystans ucieczki całe dwa cale Razz - ale uznaliśmy, że wbiegł tam w następnej turze w ramach kontynuowania ucieczki i dałem mu 2 expy za doniesienie. Tutaj się troszkę kłóci ta zasada, że po rozbiciu kontynuuje się, aż przeciwnik nie ucieknie, a po spełnieniu celu kończy się natychmiast.

#347: FAQ... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Cz lip 26, 2018 04:00 PM
    ----
1. Obowiązują zasady ze strony 366.
Gdzieś jeszcze poza paragrafem Bieg w rozdziale Ruch nie zostało to zmienione?

2. Dobrze graliście.
Rozdział Ruch, paragraf Nieudana szarża wrote:
Jeżeli szarża jest nieudana, postać nie podwaja swojej prędkości i porusza się o dystans równy wartości współczynnika SZYBKOŚĆ.

3. Są w ramkach bo są ważne. Smile

4. Gra kończy się w momencie rozbicia przeciwnika, w wyniku ruchu ucieczki nie można wygrać scenariusza.

Warunkiem zdobycia +2 PD jest odnalezienie i przetransportowanie skrzyni do własnej strefy rozstawienia. Ale trzeba to przetransportować przed rozbiciem.

Kiedyś faktycznie tak było, że można było grać do momentu, aż rozbity przeciwnik usunie wszystkie modele ze stołu ale zostało to zmienione, i gra kończy się w momencie rozbicia przeciwnika.

#348: FAQ... Author: ijon Post Posted: Cz lip 26, 2018 04:32 PM
    ----
Ad. 1. Zdaje się, że wszędzie w rozdziale o terenie Smile Np. już 3 strony dalej, w opisie lasu. Dalej nie sprawdzałem. Albo np. w tej ściągawce dla graczy.

Ad. 2. Aaa, faktycznie... Tylko chyba lepiej by było to przenieść do działu "Ruchy szarżujących", bo tam się tego odruchowo (:D) szuka.

Ad. 3. Jak są ważne, to czemu nie ma w spisie treści? Very Happy Ponadto w takich samych ramkach są 100% fluffy, co trochę obniża widzialność tych ważnych zasad Smile

Ad. 4. A to widzisz, a tej ważnej ramce ze strony 406 właśnie jest tak, że można się dogadać żeby kontynuować, aż za stół nie wylezą Smile I tak naprawdę czasem by warto życzyć przeciwnikowi, żeby mu dobrze szły rzuty i się nie rozbił, bo wiele scenariuszy ma tak, że rozbicie przed np. znalezieniem znacznika powoduje porażkę obu graczy. Trochę tak głupio wygrać, żeby przegrać Razz

I jeszcze dodatkowe co mi się przypomniało:

1. Najemne ostrza w kwestii expa po bitwie liczą się jako bohaterowie, czy stronnicy? W sensie: mogą dostać xp za WzA przeciwników czy w większości wypadków tylko za przeżycie?

2. Rozumiem, że jakieś takie itemki które dają przerzut albo +1 do rzutu w czasie potyczki albo w czasie sekwencji po nie mogą być użyte w czasie rzutu na sprawdzenie czy mój Tomuś Czereśniak, który odniósł Stare Wojenne Rany i musi rzucać PRZED potyczką, czy zwlecze się tego dnia z wyra czy nie? Smile

#349: FAQ... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Cz lip 26, 2018 05:05 PM
    ----
Ad. 1 Poprawię co znajdę.
Ad. 3 Fluff też jest ważny. W przyszłości umieszczę też zasady z ramek w treści.
Ad. 4 Gra po rozbiciu zostanie jako opcja, po zgodzie obu graczy.

1. Zdobywają PD jak stronnicy, rozwoje rzucają na tabelę bohaterów.
2. To musiałbyś podać przykłady.

#350: FAQ... Author: ijon Post Posted: Cz lip 26, 2018 08:38 PM
    ----
Ad. 2. Np mechanizm szczęścia (przerzut), mechanizm życzeń (modyfikacja jednego rzutu o +-1), ja co prawda gram GKSami, ale Piwowarzy widziałem mają skilla specjalnego "Szczęście", który też daje przerzut.

#351: FAQ... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Sb lip 28, 2018 01:07 PM
    ----
Ad. 2 Tak, można skorzystać.

#352: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)... Author: Petrodon , Location: Mińsk Mazowiecki Post Posted: Pn lip 29, 2018 07:04 PM
    ----
Cześć, dwa pytania.

Czy gdy dojdzie do grabieży płaszcza ze skóry lwa. To grabieżca może w jakiś sposób go używać?

Proszę jeszcze o klaryfikacje.
W opisie: Strażnik Morski z Lothern (uzbrojony w balistę powtarzalną): jest informacja:
BALISTYK: Strażnik Morski z Lothern, aby efektywnie używać machiny wojennej musi dowodzić drużyną obsługi złożoną z dwóch modeli stronników (zobacz ROZDZIAŁ
XXII: MACHINY WOJENNE).


Natomiast w opisie balisty powtarzalnej jest informacja:

Aby działać w pełni efektywnie, balista powtarzalna wymaga obsługi złożonej z jednego
modelu stronnika dowodzonego przez Strażnika Morskiego z Lothern (zobacz ROZDZIAŁ
XV: EKWIPUNEK).


Proszę o wyjaśnienie czy wystarczy strażnik plus jeden stronnik w drużynie obsługi czy potrzeba jeszcze drugiego stronnika. Z góry dzięki za odpowiedź.

#353: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn lip 29, 2018 07:46 PM
    ----
1. Tylko wtedy gdy posiada umiejętność...
Quote::
Gwardia Lwa:
Bohater udowodnił swoimi czynami bezgraniczne oddanie i przywiązanie Ulthuanowi, a jego imię znane jest Królowi Feniksowi. Bohater może używać Płaszcza ze skóry lwa.

2. Dzięki za czujność. Prawidłowy jest zapis w baliście powtarzalnej. Czyli jednego stronnika.

#354: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)... Author: verdome Post Posted: Śr sierp 01, 2018 08:14 AM
    ----
czeeeeeeść jako że niedawno zaczeliśmy sobie pykać w warheima to oczywiście prawie się pozabijaliśmy o zasady.

Celem zmniejszenia poziomu agresji proszę o rozjaśnienie:

1. Czy kompania najemników i perk psów wojny pozwala na darmową rekrutację dwóch najemnych ostrzy? (ogólnie czy takie efekty się kumulują np. kuchnia i ksiązka kucharska itp.)

2. Czy dobrowolne rozbicie należy traktować jak niezdanie testu rozbicia?

3. Jak działa ten ch****** Żółtodziób? Łopatologicznie proszę.

#355: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Śr sierp 01, 2018 09:16 AM
    ----
1. Nie. Zasadniczo zasady nie kumulują się ale pozwalają korzystać z większej wartości, jak na przykład Ochrona Magiczna, czy Odporność na magię.

2. Tak.

3. Jeżeli przed potyczka Twoja kompania ma prestiż 90, a drużyna przeciwnika 150, to różnica między wami wynosi 60.A to oznacza, że zgodnie z tabelą, po zakończeniu potyczki Twoi bohaterowie i grupy stronników którzy przeżyli otrzymują dodatkowy +1 PD, a Twoja drużyna otrzymuje dodatkowy łup.

#356: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)... Author: Petrodon , Location: Mińsk Mazowiecki Post Posted: Cz sierp 02, 2018 09:51 PM
    ----
Jeszcze wracam do tematu machin wojennych.

Czy obsługa może strzelać z broni strzeleckiej w trakcie obsługiwania machiny wojennej? Może zrobić stać i strzelać w reakcji na szarżę. Nie doszukałem się zakazu strzelania w trakcie fazy strzeleckiej poza:

Ponadto, o ile nie podano inaczej, model który w bieżącej turze skorzystał z umiejętności lub zasady specjalnej używanej w fazie magii lub fazie strzelania nie ma prawa, w tej samej turze w fazie strzelania, strzelać z broni dystansowej.

W takim razie czy strzał z balisty angażuje wszystkich obsługujących i nie mogą oni już strzelać w fazie strzelania czy tylko model, którego US jest wykorzystywana do rzutu na trafienie?

Jeszcze jedno, czy obrót balisty przed strzałem w kierunku celu nie powoduje odpalenia zasady ruch albo strzał? Opisano to jako darmowy ruch.

Pozdrawiam

#357: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Cz sierp 02, 2018 10:00 PM
    ----
Petrodon wrote:
Czy obsługa może strzelać z broni strzeleckiej w trakcie obsługiwania machiny wojennej? Może zrobić stać i strzelać w reakcji na szarżę. Nie doszukałem się zakazu strzelania w trakcie fazy strzeleckiej poza:

Ponadto, o ile nie podano inaczej, model który w bieżącej turze skorzystał z umiejętności lub zasady specjalnej używanej w fazie magii lub fazie strzelania nie ma prawa, w tej samej turze w fazie strzelania, strzelać z broni dystansowej.

W takim razie czy strzał z balisty angażuje wszystkich obsługujących i nie mogą oni już strzelać w fazie strzelania czy tylko model, którego US jest wykorzystywana do rzutu na trafienie?

Obsługa machiny wojennej może w ramach reakcji na szarżę stać i strzelać ze swojej broni dystansowej.

Natomiast w fazie strzelania obsługując machinę wojenną mogą strzelać tylko z machiny wojennej. Nie można w jednej fazie strzelanie strzelać z dwóch różnych broni.
Rozdział 22 wrote:
Reakcja na szarżę:
W obliczu szarży, obsługa machiny wojennej ma prawo trzymać pozycję bądź Uciekać!, nie może natomiast stać & strzelać, gdyż machiny wojenne są zbyt powolne i trudne w obsłudze, by się to udało.
Drużyna obsługi ma natomiast prawo stać & strzelać z broni dystansowej, oczywiście jeśli takową posiada.
Ponadto, jeżeli modele należące do drużyna obsługi machiny wojennej nie Uciekają!, nie zostały Oszołomione!, Powalone na ziemię! lub Wyłączone z akcji! przeciwnik nie może atakować machiny wojennej, odzwierciedla to sytuację, w której postać skupia uwagę na realnym i bezpośrednim zagrożeniu jakie stanowi drużyna obsługi, którzy z kolei będą starali się chronić machinę wojenną.

Petrodon wrote:
Jeszcze jedno, czy obrót balisty przed strzałem w kierunku celu nie powoduje odpalenia zasady ruch albo strzał? Opisano to jako darmowy ruch.
Nie powoduje. To darmowy ruch. Zresztą modele widzą w promieniu 360 stopni, więc obrót to tylko formalność.

#358: FAQ... Author: ijon Post Posted: Sb sierp 04, 2018 02:40 PM
    ----
Nie kumam zastawiania pułapek:

Quote::
Model nie może zastawić pułapki jeżeli w poprzedniej turze biegł, rzucał zaklęcie, modlił się, strzelał, skakał, szarżował, upadł, walczył, wspinał się został Oszołomiony!, Powalony na ziemię!, Wyłączony z akcji! lub wykonał jakiekolwiek inne działanie poza zwykłym ruchem.

To znaczy, że to trwa tak naprawdę dwie tury? Bo najpierw trzeba podejść zwykłym ruchem do miejsca doceloweg i nic nie zrobić, a w następnej turze stać tylko w miejscu i w fazie pozostałych ruchów zastawić pułapkę? Czy w związku z tym, że to zastawienie odbywa się w fazie ruchów, to można jeszcze potem np. strzelić z kuszy?

#359: FAQ... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Sb sierp 04, 2018 02:45 PM
    ----
Nie. Jeżeli w poprzedniej turze model wykonał tylko ruch, to w bieżącej turze w czasie wykonywania pozostałych ruchów może zostawić pułapkę. Ponadto może normalnie wykonać ruch, bieg, strzelać, itd. Nie może natomiast szarżować.

#360: FAQ... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Sb sierp 04, 2018 03:35 PM
    ----
Nowa wersja podręcznika, nowy temat na pytania i odpowiedzi.



Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]
<
1 2 3 ... 22 23 24
Page 24 of 24