PDF z zasadami dostępny jest
TUTAJ.
Wolfgar Rzeźnik, Przeklęty Hrabia
LICZBA MODELI W DRUŻYNIE: 0-1
KOSZT REKRUTACJI: SPECJALNE
ŻOŁD: SPECJALNE
PRESTIŻ DRUŻYNY: +50 PUNKTÓW
PODSTAWKA: 25 X 25 MM
Wiele lat temu na dworze w mieście Warrenburg urodził się Wolfgar von Warren. Pierwszego dnia zimy, władający osadą położoną nieopodal Miasta Białego Wilka Otton von Warren otrzymał upragnionego i jedynego syna. Jednak okrutni bogowie za spełnione marzenie zarządali sowitej zapłaty. Kilka tygodni po porodzie Pan na Warrenburgu stracił ukochaną żonę, pochodzącą z północy Ulrike von Nordenwasse. Pomimo śmierci matki, młody Wolfgar von Warren dorastał w dostatku. Dzięki wpływom ojca chłopiec zaczął pobierać nauki u bakałarzy wykładających na uniwersytecie znajdującym się w Mieście Białego Wilka, szczególną biegłość uzyskując w historii i teologii. Młodzieniec przez lata uczestniczył także w organizowanych przez arystokratów polowaniach i turniejach rycerskich. Gdy Wolfgar von Warren osiągnął odpowiedni wiek został giermkiem Ulricha von Prunkvoll, u boku rycerza brał udział w licznych rajdach bezlitośnie tępiąc Zwierzoludzi i Zielonoskórych żyjących w gęstych lasach otaczających Middenheim oraz okrywał się sławą dokonując wielu mężnych i odważnych czynów. Nikogo nie zdziwiło, gdy Wolfgar von Warren osiągnąwszy wiek męski, w pierwszy dzień zimy przekroczył próg klasztoru Templariuszy Białego Wilka. Gardzący niebezpieczeństwem, nieznający strachu, waleczny szlachcic szybko zyskał szacunek braci zakonnych, a biegłość z jaką władał orężem szybko przewyższyła umiejętności zakonnych nauczycieli.
Gdy w zimnych komnatach rodzinnego dworu zmarł Otton von Warren Templariusz Białego Wilka, który złożył śluby zakonne i wyrzekł się dóbr doczesnych nie mógł przejąć ojcowizny, a zarząd nad Warrenburgiem objął wyznaczony przez Grafa Middenheim urzędnik. Z czasem niewielka osada była coraz bardziej zaniedbywana przed administrację, a niedbalstwo kolejnych plenipotentów Grafa doprowadziło osadę do upadku i stanu w jakim Warrenburg znajduje się obecne.
Przez wiele kolejnych lat Wolfgar von Warren wspierał zbrojnym ramieniem karne ekspedycje, ogniem i młotem wprowadzając prawa Ulryka na ziemiach podległych jurysdykcji Templariuszy Białego Wilka. A mir jakim cieszył się wśród współbraci czynił go niemal pewnym kandydatem na stanowisko Pierworodnego Templariuszy Białego Wilka.
Wszystko zmieniło się w dniu, w którym Wolfgar von Warren stanął na czele krucjaty mającej na celu oczyszczenie z kultystów Nurgla Szarej Kotliny, osady położonej pośród Gór Środkowych. Templariusze Białego Wilka ufni w siłę stali i ochronę jaką dawała wiara w Ulryka wjechali pomiędzy wzniesione z granitu i pokryte dachówkami z płytki łupkowej budynki, które otaczały bezgłowy posąg Ulryka na centralnym placu. A gdy z mgły wyłonili się ci, którzy mieszkali w osadzie, Templariusze Białego Wilka zaatakowali wieśniaków. Chłopi obdarzeni ‘błogosławieństwem’ Nurgla zmienili się w obrzydliwych mutantów – nabrzmiałe, rozsiewające zarazę wory tłustego mięsa. I choć splugawieni nie mogli dorównać w walce Templariuszom Białego Wilka, to zaskoczyli wojowników Ulryka liczebnością i nienaturalną żywotnością. Koniec końców Wolfgar von Warren i jego bracia odnieśli zwycięstwo, jednak rany zadane przez kultystów Nurgla skaziły ciała Templariuszy Białego Wilka i zmieniły ich na podobieństwo Pana Zarazy.
Choć ciało Wolfgara von Warrena zostało splugawione piętnem mutacji, to umysł i wola Templariusza Białego Wilka oparła się pokusie Chaosu. Przeklęty Hrabia zabił pogrążonych się w obłędzie i koszmarze mutacji braci zakonnych, a następnie wyruszył na Północne Pustkowia, gdzie rzucił wyzwanie Mrocznym Bogom, a następnie zabijał każde stworzenie Chaosu, które stanęło na jego drodze. Kapryśni Bogowie Chaosy miast zgładzić niepokornego śmiertelnika uczynili Przeklętego Hrabiego swoją zabawką, wykorzystując gniew Wolfgara Rzeźnika do własnych celów.
UWAGI: Wolfgar Rzeźnik może zostać zatrudniony przez następujące drużyny: Kult Ducha Chaosu, Kult Karmazynowej Czaszki, Kult Dzieci Zagłady, Kult Sybarytów, Kult Purpurowej Dłoni oraz Grasantów Chaosu i Karnawał Chaosu. Aby zatrudnić Postać Dramatu służący w szeregach kompanii DOWÓDCA musi posiadać Runiczne Ostrze Chaosu oraz Runiczną Tarczę Chaosu (zobacz ROZDZIAŁ XV: EKWIPUNEK).
Przeklęty Hrabia, który osiągnął kolejny poziom doświadczenia i w ramach rozwoju wylosował NOWĄ UMIEJĘTNOŚĆ może nauczyć się jednej zdolności z listy umiejętności WALKI, SIŁOWYCH lub SZYBKOŚCIOWYCH. Ponadto, Wolfgar Rzeźnik może nauczyć się jednej z wymienionych poniżej umiejętności specjalnych:
LUPENIR: Wolfgar Rzeźnik w fazie rozpoczęcia tury, wyjąc niczym wilk, może wprowadzić się w Lupenir! Należy wykonać rzut K6. Wynik 1 oznacza, że Postać Dramatu podlega zasadzie specjalnej GŁUPOTA; rezultat 2-3 oznacza, że bohater specjalny podlega zasadzie specjalnej NIENAWIŚĆ, zaś wynik 4-6 oznacza, że Przeklęty Hrabia podlega zasadzie specjalnej FURIA.
Niezależnie od wyniku rzutu, efekty Lupeniru! utrzymują się do początku następnej tury Postaci Dramatu. Ponadto, należy pamiętać, że umiejętność specjalna nie ma zastosowania w przypadku, gdy bohater specjalny jest Oszołomiony!, został Powalony na ziemię! lub Ucieka!.
POGROMCA: Wolfgar Rzeźnik posiadł zdolność, która podnosi jego efektywność w walce wręcz ze szczególnie odpornymi przeciwnikami. W rzutach na zranienie SIŁA Postaci Dramatu przed uwzględnieniem modyfikatorów broni rośnie, dopóki nie zrówna się ze współczynnikiem
WT przeciwnika, aż do maksymalnego poziomu 6. Wyznaczona tak SIŁA używana jest również do modyfikacji Ochrony Pancerza celu.
ZABÓJCZY CIOS: Dzięki uczestnictwu w niezliczonych bitwach Wolfgar Rzeźnik osiągnął doskonałość w sztuce zabijania i czyni to nad podziw szybko i gładko. Wszystkie ATAKI wykonane przez Postać Dramatu w fazie walki wręcz podlegają zasadzie specjalnej ZABÓJCZY CIOS.
CHARAKTERYSTYKA WOLFGARA RZEŹNIKA:
Code:: |
HRABIA SZ WW US S WT ŻW I A CP
Początkowa K3+2 K3+3 K3+3 K3+2 K3+2 2 K3+3 1 K3+6
Maksymalna 5 6 6 4 4 3 6 4 9
|
BROŃ/PANCERZ: Wolfgar Rzeźnik posiada SZTYLET, dwa TOPORY BOJOWE oraz BROŃ WIELKĄ, TARCZĘ, CIĘŻKI PANCERZ i PŁASZCZ Z WILCZEJ SKÓRY, gracz wedle uznania może wyposażyć Postać Dramatu w dodatkowy oręż i pancerz z LISTY EKWIPUNKU DRUŻYNY.
ZASADY SPECJALNE:
KRZEPKI: Bohater Specjalny może nosić PANCERZE ignorując ujemne modyfikatory do I i SZ. Ponadto, bohater specjalny wyekwipowany w PAWĘŻ (zobacz ROZDZIAŁ XV: EKWIPUNEK) może biegać.
NIEWOLNIK CIEMNOŚCI: Wszyscy dotknięci Stygmatami Chaosu stają się skazanymi na potępienie Niewolnikami Ciemności. Za każdym razem, gdy model Bohatera Specjalnego osiągnie kolejny poziom doświadczenia i w ramach rozwoju wylosuje NOWĄ UMIEJĘTNOŚĆ należy wykonać rzut K6. Jeżeli wynik rzutu jest niższy lub równy liczbie posiadanych przez model mutacji to w ramach rozwoju należy wybrać kolejny Stygmat Chaosu.
PRZEKLĘTY HRABIA: Wolfgar Rzeźnik nie posiada stałej charakterystyki podstawowej, a wartość poszczególnych współczynników należy ustalać losowo przed każdą rozgrywką. Rzut K3 należy wykonać po zakończeniu przygotowań do potyczki, ale przed rozpoczęciem rozgrywki.
Za każdym razem, gdy Postać Dramatu osiągnie kolejny poziom doświadczenia i w ramach rozwoju wylosuje rozwinięcie współczynników to zwiększeniu ulega podstawa charakterystyki podstawowej. Należy zauważyć, że rzut K3 może zwiększyć wartość współczynników ponad rasowe maksimum
WYBRANIEC CHAOSU: Wolfgar Rzeźnik posiada jeden Stygmat Chaosu, który należy wylosować zgodnie z zasadami podanymi w ROZDZIALE XXIII: STYGMATY CHAOSU. W trakcie losowania Stygmatu Chaosu gracz może wykonać dwa rzuty i wybrać korzystniejszy dla siebie wynik.
ZBROJNY PO ZEMBY: Przeklęty Hrabia z zasady zabiera na pole bitwy tyle broni, ile zdoła unieść. Na początku każdej fazy walki wręcz bohater specjalny ma prawo wyboru, czy będzie walczyć jedną BRONIĄ RĘCZNĄ (w przypadku, gdy na wyposażeniu ma także TARCZĘ), dwoma BRONIAMI RĘCZNYMI, czy też BRONIĄ WIELKĄ. Jeżeli Postać Dramatu używa MAGICZNEGO ORĘŻA, to nie może skorzystać z niniejszej zasady. Wolfgar Rzeźnik może posiadać trzy sztuki broni do walki wręcz.
ZNAK CHAOSU: Wolfgar Rzeźnik cieszy się łaską Mrocznych Bogów i przed rozpoczęciem rozgrywki model Postaci Dramatu musi wybrać jedno z Bóstw Chaosu, któremu oddaje cześć drużyna w szeregach której przyszło mu służyć i przyjąć Znak Chaosu, które będzie nosił do zakończenia służby w szeregach kompanii. Ponadto do końca służby model Bohatera Specjalnego podlega zasadzie Piętno Chaosu, odpowiadające wybranemu przed rozgrywką Znakowi Chaosu.
PIĘTNO CHAOSU NIEPODZIELONEGO: Bohater specjalny odczuwa NIENAWIŚĆ do wszystkich modeli wroga, ponadto Postać Dramatu może przerzucić nieudane testy PSYCHOLOGICZNE.
PIĘTNO KHORNA: Przeklęty Hrabia zadaje zranienie krytyczne jeżeli w rzucie na zranienie wypadnie dublet.
PIĘTNO NURGLA: Wartość współczynnika ŻW Wolfgara Rzeźnika naznaczonego Piętnem Nurgla zostaje zwiększona o +1 punkt. Należy zauważyć, że dzięki Piętnu Nurgla wartość współczynnika ŻW może zostać zwiększona ponad rasowe maksimum.
PIĘTNO SLAANESHA: Bohater specjalny podlega zasadzie specjalnej UDERZA JAKO PIERWSZY. W walce z modelem, który podlega tej samej zasadzie, pierwszeństwo zadawania ciosów określa się na podstawie wartości współczynnika I (przy takiej samej wartości I należy rozstrzygnąć za pomocą rzutu kostką).
PIĘTNO TZEENTCHA: Na początku każdej potyczki, przed turą pierwszego gracza należy zebrać pulę Kostek Przeznaczenia. Pula składa się z K3 kostek K6 za każdy model bohatera naznaczonego Piętnem Tzeentcha, który będzie brał udział w rozgrywce. Maksymalna ilość Kostek Przeznaczenia jaką można uzyskać w ten sposób to 9. Kostki uzyskane ponad limit przepadają. Po ustalenie puli Kostek Przeznaczenia gracz wykonuje rzut.
Kostki Przeznaczenia z wylosowanymi WYNIKAMI należy umieścić w widocznym miejscu przed graczem lub też w pudełku, czy innym wygodnym miejscu, które uniemożliwi pomieszanie ich z innymi kostkami używanymi w czasie gry.
W trakcie rozgrywki gracz może użyć wybranego przez siebie WYNIKU na Kostce Przeznaczenia do modyfikacji dowolnego rzutu lub testu wykonywanego przez dowolny model bohatera. Wykorzystany WYNIK należy usunąć z puli WYNIKÓW Kostek Przeznaczenia. WYNIKI, które nie zostaną wykorzystane w trakcie potyczki przepadają i nie mogą być użyte w czasie rozgrywania sekwencji po potyczce.
ŻOŁD: Po zakończeniu fazy eksploracji należy wykonać rzut K6, którego wynik określi wartość wynagrodzenia o które ‘upomni’ się Postać Dramatu. Wynik 1 oznacza, że bohater specjalny odchodzi z całym majątkiem zgromadzonym w skarbcu drużyny - należy usunąć Postać Dramatu z KARTY DRUŻYNY. Wynik 2-5 oznacza, że Wolfgar Rzeźnik zaczyna odczuwać nieustanny głód, który zaspokoić może jedynie męka innej istoty. W grze odzwierciedla to zasada, zgodnie z którą w trakcie sekwencji po potyczce, drużyna musi poświęcić jeden model stronnika na podstawce 25x25 mm, który zostaje zamęczony przez Postać Dramatu. Model stronnika należy usunąć z KARTY DRUŻYNY. Natomiast rezultat 6 oznacza, że Przeklęty Hrabia zaaferowany ostatnimi wydarzeniami zapomina o żołdzie.